dinsdag 4 september 2012

Echt gestart nu

Zo, vandaag dinsdag was de eerste echte schooldag, meteen een niet al te makkelijk wiskundelesje er tegenaan gegooid en een leuke babbelles met babbelballetjes. Zelfs WereldoriĆ«ntatie werd al kwistig uitgedeeld. Goed bezig dus! Zijn we al op dreef?  Mja, het begint er al goed op te lijken alvast. Voor de eerste keer heb ik de indruk dat ik niet al te veel uitleg moet geven hoe we gaan werken. Dat is leuk meegenomen. Andere zaken komen trager op orde. Vanaf morgen hebben we wel onze wiskunde - en taalschriften ter beschikking. Op de werkboeken Frans en WO moeten we nog wachten. Ondertussen meld ik nog even dat ik deze klas niet de volledige lessenrooster heb. Ik heb ook 4 ICT- uren binnen onze school. Deze uren dienen vooral om gans ons team pedagogisch en didactisch te ondersteunen. Vooral naar het gebruik van smartboard en het opstellen van een doordachte en operationele leerlijn. Die 4 lesuren worden opgevangen door meester Jan. Deze ervaren leerkracht zal de lessen Frans combineren met een lesje muzische vorming. Meester Jan kennende zal hij hier wel iets speciaal mee aanvangen. Ja, de mannen staan echt wel hun mannetje in het vijfde leerjaar.
Ik tracht deze week nog een klasfoto te klikken en te publiceren op deze blog. Laten we zeggen dat we volgende week, wat meer kindertaal gaan gebruiken. Noteer alvast: donderdag 13 september = info-avond in de middenschool zelf. Start: 19u00

Geen opmerkingen:

Een reactie posten